Dla urozmaicenia rozgrywki postanowiliśmy wprowadzić bestiariusz. Serial Legacies wprowadził nam taką możliwość do świata TVD, dlatego korzystamy z tego i przedstawiamy magiczne stworzenia, które są bardzo rzadkie, ale mogą się pojawić w rozgrywce fabularnej. Zwłaszcza, że takie skupisko mocy, jakie jest w Hayden Lake przyciąga je do tego miejsca. Zastrzegamy sobie prawo do aktualizacji tej listy.
* żaden potwór nie jest grywalny. ** spis zawiera elementy z Legacies, mitologii, legend, podań słowiańskich i uniwersum wiedźmina (i innych). *** nie każdy potwór jest zły
Jej pochodzenie sięga aż mitologii. Jest to kobieta przemieniona w pająka. Chciałaby być człowiekiem, więc ukrywa się w skórze swoich ofiar. Ma wielkie kły, a jad rozpuszcza wnętrzności ofiar. Potrafi również wytwarzać wielkie sieci, w które łapie swoje ofiary. Potrafi się wspinać, jest silna i krwiożercza.
BIES
BIES
poziom III
Czworonożne, wszystkożerne ssaki kopytne, które mają poroże, a także troje oczu. Ich środkowe oko ma zdolność zahipnotyzowania ofiary, że nie widzi nic poza tym okiem. Należy wystrzegać się też ich szarży.
CZART
CZART
poziom III
Mniejsza wersja biesa, która może być równie groźna. Jest podatny na srebro, ale trzeba uważać, żeby cię nie przewrócił, bo może nieźle pokiereszować.
CHOCHLIK
CHOCHLIK
poziom I
Mały stwór z ostrymi ząbkami, który uwielbia płatać figle. Jest uciążliwy, ale niezbyt groźny. Na pewno nie zaatakuje bezpośrednio. Łatwy do zabicia.
DRIADA
DRIADA
poziom III
Wyglądem przypominają normalne, młode dziewczyny. Są typem drzewnych duchów lub nimf. Rasa wywodzi się z Greckiej mitologii. Są przywiązane do swoich domowych drzew, dlatego nie mogą się od nich zbytnio oddalać. Zwykle są powiązane z jednym, konkretnym drzewem, dlatego żyją bardzo długo (jak drzewa), ale gdy drzewo umiera to driada również. Najlepiej czują się w lesie. Straciły zdolność czarowania, ale mogą wytwarzać pnącza i nimi kierować. Generalnie są dobre, empatyczne, choć nie ufają ludziom i unikają z nimi kontaktu. Nie kłamią i nie krzywdzą innych. Po śmierci driada zamienia się w drzewo.
Jest nimfą, opiekuje się wodami lądowymi (nie oceanami). Potrafi leczyć, ale trzeba zyskać jej zaufanie. Zwykle nie trudzi się w ubieranie odzieży, więc jeśli ktoś ją spotka to nago.
GARGULEC
GARGULEC
poziom Iv
Kamienny potwór, który może występować w różnych wersjach - czasami mają całe ciało, czasem tylko pół, niektóre mają skrzydła, a inne nie. Wszystkie charakteryzują się czerwonymi oczami, gdy zachowują się jak żywe istoty, a nie jak kamień. Podobno ożywają tylko by przepędzić zło - ich straszny wygląd ma też przepędzać nieprzyjaznych intruzów. Tak naprawdę nikt nie wie, czy gargulce są złe, czy dobre. Jest napisane, że przysięgły bronić ludzkiego życia, dlatego nie krzywdzą dobrych ludzi - ale już nadnaturalni, choć dobrzy to mogą się czuć zagrożeni. Są nieśmiertelne i nie mogą zachorować, nie potrzebują jedzenia ani snu. Pomimo swojej potęgi gargulce nie mogą opuścić posiadłości, na której się znajdują. Nawet jeśli to zrobią to są wewnętrznie zmuszeni do powrotu lub zostają bezpowrotnie zamienieni w kamień. Działają w nocy, ponieważ światło słoneczne nie pozwala im się "obudzić".
Wielka, ożywiona przez magię czarownicy bryła ziemi, która pozbawiona jest wolnej woli. Wykonuje polecenia osoby, która go ożywia. Najczęściej staje się strażnikiem kryjówek i innych miejsc. Jest odporny na bronie.
GOLEM
GOLEM
poziom III
Można powiedzieć, że jest krzyżówką lwa z orłem. Posiada ciało, ogon i plecy jak lew, natomiast głowę, skrzydła i pazury orła. To honorowe i dumne stworzenia, są majestatyczne i nie zabijają ludzi dla przyjemności - jedynie kiedy czują się zagrożone.
To sworzenie również jest krzyżówką kilku zwierząt. W mitologii posiada głowę i ciało lewa, głowę kozła wystającą z pleców, a głowa węża robi za koniec ogona. Są różne wersje wyglądu chimery i nikt tak naprawdę nie wie, jak naprawdę wyglądała. Może ziać ogniem i jest bardzo niebezpieczna. Nie ma znanego sposobu na pokonanie.
Krzyżówka kobiety i ptaka. Posiada twarz i długie ręce zakończone ostrymi pazurami, którymi rozszarpuje swoje ofiary. Żyje w grupie na terenach górzystych. Jest padlinożercą, ale to jej nie przeszkadza w zabijaniu.
HYDRA
HYDRA
poziom IV
Postać z mitologi, która posiada 9 głów. Jest nieśmiertalna i posiada krew o silnych właściwościach trujących. Posiada też zdolność regeneracji, bo przy odcięciu głowy, na jej miejsce odrastają dwie nowe.
ECHIDNA
ECHIDNA
poziom IV
Również pochodzi z greckiej mitologii. Jest pół kobietą, a pół wężem. Nazywana matką wszystkich potworów. Żywi się ludzkim mięsem i jest żądna krwi. Potrafi szybko się poruszać, a jej ugryzienie zawiera jad.
LAMIA
LAMIA
poziom IV
Stwór nieco podobny do Echidny, bo również posiada dół węża, a górę kobiety. Różnią się tym, że Lamia żywi się jedynie krwią, którą wysysa - ciała pozostawia. Odporna na żelazo. Potrafi przemienić się w piękną kobietę, choć nawet w tej wersji posiada kły. Żyje głównie na pustyniach.
LESZY
LESZY
poziom III
Żyje głównie w lasach i puszczach, może zmieniać swoją formę zarówno ludzką, jak i zwierzęcą. Żywi się mięsem leśnych stworzeń. Jest odporny na żelazo, ale za to można go zabić za pomocą srebrnego sztyletu.
Kolejna postać z mitologii. Jest to potężny lew (3 razy większy od zwykłego), który jest niesamowicie silny. Jednym pociągnięciem łapy potrafi zabić dorosłego człowieka. Jego skóra jest odporna na ludzką broń - nie jest w stanie go zranić. Nie ma znanego sposobu na pokonanie lwa.
Wiekowy czarodziej, który specjalizuje się w przyzywaniu zmarłych. Może ich ożywiać i zmuszać ich do swojej woli. Jest sprytny i potrafi umiejętnie manipulować. Nie jest typem wojownika i unika starć bezpośrednich. Można go zabić, ale nie jest to takie łatwe. Zwykle lubi bawić się czyimiś uczuciami, przyzywając bliskich zmarłych swojej ofiary.
Miniony Nekromanty, które wykonują jego polecenia. Często Nekromanci bawią się czyimś strachem i dla zabawy przywołują umarłych, by straszyli ludzi. Umarli są dość powolni, nie są zbyt mądrzy i wracają tylko na chwilę, więc ich stan zależy od rozkładu ciała. Może być lekko zgnity, ale mogą też wyjść z ziemi same kości.
Karykaturalne stworzenie przypominające postać człowieka, która żyje w wodach słodkowodnych. Czają się pod wodą, chcąc wciągnąć ofiarę do wody i ją utopić. Są odporne na większość trucizn, a źle znoszą ogień. Tak naprawdę są to ludzie, którzy utopili się i pod wpływem magii zmienili się w bezmyślne stworzenia. Żywią się utopionymi zwłokami.
Mocniejsza wersja utopca. Jest znacznie silniejszy i bardziej wytrzymały. Jego słabości i upodobania do zabijania są takie same, ale ciężej go pokonać w walce.
SMOK
SMOK
poziom IV
Niebezpieczne stworzenie, które kradnie skarby i znosi je do kryjówki. Może przybierać postać człowieka. W obu formach zionie ogniem, ale latać może tylko w swojej naturalnej postaci. Do jego pokonania potrzebna jest wielka odwaga i miecz. Można ją zabić tylko w formie człowieczej uderzając w czuły punkt. Jaki? Nie wiadomo - nikt jeszcze tego nie dokonał i potem nie udokumentował.
Demon atakuje tych, którzy w samo południe podczas upałów pracują w polu. Może przybierać różne formy - wir powietrzny lub piękna i blada kobieta. Choć niektórzy uważali to tylko za urok, który rzucały, bo tak naprawdę były paskudne. W przypadku dobrego humoru zsyłały omdlenia i zawroty głowy, ale zwykle zwyczajnie zabijały swoim sierpem. Ponadto porywało nieposłuszne dzieci, by następnie zakopać je żywcem.
Słowiański demon, który powracał ze świata zmarłych, by żywić się krwią dzieci. Cel stworzenia to zemsta za krzywdy wyrządzone za życia i brak godnego pochówku. Można ją zabić dzięki spaleniu we śnie lub wbijając określonych części ciała kołkami.
To bardzo sprytne stworzenia, które spełniają życzenia tylko te, które im pasują. Są podstępne i często życzeniami osiągają swój cel. Chociaż mają wielką, magiczną moc to nie mogą same sobie pomagać czarami - zawsze muszą spełniać życzenia innych. Ich służba trwa 500 lat, a po tym czasie stają się wolne.
JEDNOROŻEC
JEDNOROŻEC
poziom III
Choć to piękne i majestatyczne stworzenia to mają spore magiczne właściwości. Potrafią opętać dowolną osobę, by ta wykonywała jego polecenia. Są niesamowicie rzadkie i nikt w nie nie wierzy. I chyba lepiej, żeby nikt takiego nie spotkał na swojej drodze.
CIENIE
CIENIE
poziom II
Demony cienia. Nie wiadomo skąd są i czego chcą. Wiadomo natomiast, że potrafią przybierać różne kształty (najczęściej szkaradne) i podróżować przez cień, wnikając w niego. Atakują ludzi głównie nocą, wypijając ich krew i zjadając świeże mięso. Są wrażliwe na światło, a zniszczyć je można ogniem.